Aktuális hírek:
 

Belépés az e-naplóba





Kedves Szülő! Tisztelt adófizető Polgártársunk!

A Zombai Gyermekeinkért Alapítvány tisztelettel megköszöni a 2019. évben felajánlott SZJA 1 %-át. A NAV 203 252 Ft-ot utalt át. A kapott összeget 2020-ban a Zombai Általános Iskolában és a Zombai Körzeti Óvodában felhasználandó pedagógiai fejlesztő játékok beszerzésére és az iskolások tanulmányi kirándulásának támogatására fordítottuk. A jövőben is várjuk támogatásukat.

 Adószámunk:
18851973-1-17


229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 23. §

10. A tájékoztató rendszer és a köznevelési intézmények közzétételi listája

(1) A nevelési-oktatási intézményi közzétételi lista. 2

a.   tájékoztató az iskolába történő felvételi lehetőségekről

b.   beiratkozás, engedélyezett osztályok, csoportok száma

c.   térítési díj, tandíj fizetési kötelezettség

d.   az intézmény nevelési-oktatási tevékenységével kapcsolatos fenntartói értékelések

e.   az intézmény nyitvatartási rendje, munkatervi eseménynaptár

f.    pedagógiai szakmai ellenőrzés megállapításai

g.   intézményi dokumentumok: SZMSZ, Házirend, Pedagógiai Program

(3) Az iskolai közzétételi lista további tartalma. 8

a.   betöltött munkakörök szerint a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége

b.   a nevelő oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképesítése

c.   az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei

d.   a tanulók le és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos eredmények

e.   a tanórán kívüli foglalkozások igénybevételének lehetősége

f.    a hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályozása

g.   Az osztályozó vizsgák tantárgyi és évfolyamonkénti követelményei

h.   az iskolai osztályok, és a tanulók osztályonkénti száma

(5) Az alapfokú művészeti iskola közzétételi lista további tartalma. 17

a.   betöltött munkakörök szerint a pedagógusok iskolai végzettsége,

b.   a nevelő oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképesítése

c.   az alapfokú, továbbképző évfolyamok száma

d.   az országos, nemzetközi és egyéb szakmai bemutatókon, rendezvényeken, versenyeken, fesztiválokon, kiállításokon való részvételt

e.   a megyei, területi szakmai bemutatókon, versenyeken elért eredmények

f.    az alapfokú művészeti iskola rendezvényei, hagyományai

g.   a helyi kulturális életben történő szerepvállalás

h.   művészeti áganként a csoportok száma, és a csoportok tanulólétszáma

 

23. § (1) A nevelési-oktatási intézményi közzétételi lista

a.     tájékoztató az iskolába történő felvételi lehetőségekről

Az első évfolyamba történő jelentkezés (beiratkozás) időpontját a Tolna Megyei Kormányhivatal közleményben határozza meg. A beiratkozáshoz szükséges részletes tudnivalók az iskola honlapján http://zomba.sulinet.hu/beiratkozas.php évenkénti frissítéssel találhatók meg. Magasabb évfolyamra a tanulói jogviszony átvétel útján jöhet létre. A szülő (törvényes képviselő) kérelmére, ha a szükséges feltételek fennállnak, az igazgató befogadó nyilatkozatot állít ki. Nem utasítható el felvétele a beiskolázási körzetből érkező, valamint a halmozottan hátrányos helyzetű tanulónak. Amennyiben a férőhelyek száma lehetővé teszi, a beiskolázási körzeten kívüli tanuló is felvehető. Ebben az esetben az igazgató írásban értesíti a tankerületi igazgatót a felvételi szándékról.

b.     beiratkozás, engedélyezett osztályok, csoportok száma

Az indítható első osztályok számát a tankerületi igazgató a beiratkozást követően határozza meg.

Az osztályok száma évfolyamonként a 2021-2022. tanévben:

1.     évfolyam

1 osztály

1 napközis csoport

2.     évfolyam

1 osztály

1 napközis csoport

3.     évfolyam

1 osztály

1 napközis csoport

4.     évfolyam

1 osztály

1 napközis csoport

5.     évfolyam

2 osztály

1 tanulószobai csoport

6.     évfolyam

1 osztály

1 tanulószobai csoport

7.     évfolyam

1 osztály

8.     évfolyam

2 osztály

 

c.      térítési díj, tandíj fizetési kötelezettség

Iskolánkban térítési díjat kell fizetni:

  • Az igénybe vett étkezésért kivéve, ha a jogszabály szerint ingyenes étkezésre jogosult a tanuló,

  • Az alapfokú művészetoktatásban való részvételért kivéve, ha a jogszabály ingyenességet biztosít.

Tandíjat kell fizetni, ha az alapfokú művészetoktatásban szereplő tanuló más művészeti képzésben térítési díjat fizet.

Az étkezés térítési díjának befizetési rendjét – az önkormányzattal egyeztetve - az iskola, legkésőbb, minden év szeptember elsejéig közzéteszi a szokásos módon. Az étkezési kedvezményeket a bemutatott igazolásokkal ellenőrzi az iskolatitkár.

Csak azok a tanulók részesülhetnek intézményi étkezésben, akik megjelentek az adott napon az iskolában. Ételt az iskola ebédlőjében kell elfogyasztani, éthordóban elvinni onnan nem szabad.

A művészetoktatás térítési díjait a fenntartó a határozza meg. A 2021/2022. tanévben a térítési díj összege az igénybe vehető kedvezményeket is figyelembe véve egységesen 8800 Ft/ félév.

d.     az intézmény nevelési-oktatási tevékenységével kapcsolatos fenntartói értékelések

      Fenntartói értékelés még nem történt

e.      az intézmény nyitvatartási rendje, munkatervi eseménynaptár

      Az iskolák szorgalmi időben hétfőtől péntekig reggel 700 órától 17 óráig, a zombai iskola az alapfokú művészetoktatás óráinak befejezéséig tart nyitva.

      Az iskolákat szombaton, vasárnap és munkaszüneti napokon zárva kell tartani.

Rendezvények esetén a nyitva tartásra, valamint a szokásos nyitvatartási rendtől való eltérésre az igazgató ad engedélyt.

A tanítás idő végén a tanulók csoportosan távoznak az iskolából. A tanuló tanítási idő alatt csak osztályfőnöke, távollétében csak a tagintézmény-vezető írásos engedélyével hagyhatja el az iskolát.

A hivatalos ügyek intézése az iskolatitkári irodában történik.

Az iskola a tanítási szünetekben az ügyeleti rend szerint tart nyitva. Az ügyeleti időn kívül csak a beosztásuk szerint munkát végzők tartózkodhatnak az épületben. A nyári tanítási szünet ügyeleti rendjét az igazgató tanévenként határozza meg.

Az intézmény 2021-2022 évi munkaterve és eseménynaptára itt tekinthető meg.

 

f. pedagógiai szakmai ellenőrzés megállapításai

Az intézményben pedagógiai szakmai ellenőrzés nem volt

g. intézményi dokumentumok: SZMSZ, Házirend, Pedagógiai Program

SZMSZ itt tekinthető meg

Házirend itt tekinthető meg

Pedagógiai Program itt tekinthető meg


 

(3) Az iskolai közzétételi lista további tartalma

a. betöltött munkakörök szerint a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége

1-1 pedagógus több munkakörben is foglalkoztatott

munkakör

létszám

végzettség, szakképesítés

intézményvezető

1 fő

informatika-technika matematika-fizika szakos tanár, mérés-értékelés szakos tanár (MSC), közoktatás-vezetői szakvizsga

intézményvezető helyettes

2 fő

1fő tanító, közoktatás-vezetői szakvizsga,

1fő tanító, angol nyelvszakos tanár, közoktatás vezetői szakvizsga

osztálytanító

4 fő

4 fő tanító,

napközis nevelő

3 fő

2 fő tanító, 1 fő tanító-magyar nyelv és irodalom szakos tanár

nemzetiségi nyelvet oktató

4 fő

1 fő német tanító, 1 fő német tanító–német nyelvtanár (egyetemi végzettség); 1 fő német nyelv és irodalom szakos tanár (egyetemi végzettség); 1 fő német tanító – német nyelv és irodalom szakos tanár (egyetemi végzettség)

magyar nyelv és irodalom

2 fő

2 fő magyar nyelv és irodalom szakos tanár (főiskola végzettség)

történelem

3 fő

1 fő történelem szakos tanár (főiskolai végzettség); 2 fő történelem szakos tanár (egyetemi végzettség)

angol nyelv

2 fő

2 fő angol nyelvszakos tanár (főiskolai végzettség)

matematika

3 fő

3 matematika szakos tanár (főiskolai végzettség)

fizika

1 fő

2 fő fizika szakos tanár (főiskolai végzettség)

kémia

1 fő

1 fő kémia szakos tanár (egyetemi végzettség)

biológia

2 fő

2 fő biológia szakos tanár (egyetemi végzettség)

földrajz

1 fő

1 fő (főiskolai végzettség)

természetismeret

1 fő

1 fő biológia szakos tanár (egyetemi végzettség)

vizuális kultúra, rajz

1 fő

1 fő tanító rajz műveltségterület (főiskolai végzettség)

ének-zene

1 fő

1 fő ének zene szakos tanár (főiskolai végzettség)

testnevelés és sport

2

2 fő testnevelés szakos tanár

erkölcstan

5 fő

4 fő tanító, 1 fő tanár (pedagógusképzésben felkészített)

 

b. a nevelő oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképesítése

1 fő iskolatitkár- képesített könyvelő,

1 fő pedagógiai asszisztens középiskola + pedagógiai asszisztens OKJ vizsga

c. az országos mérés-értékelés évenkénti eredményei

 

2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
Matematika                    
6. Zomba 1461 1454 1426 1407 1538 1448 1520 1514 1464 1481
6. Községi 1446 1437 1436 1436 1456 1448 1432 1442 1446 1450
6. Országos 1498 1486 1489 1489 1491 1497 1486 1497 1499 1495
                     
8. Zomba 1560 1675 1567 1538 1642 1604 1578 1551 1549 1645
8. Községi 1572 1550 1549 1558 1570 1555 1537 1543 1548 1563
8. Országos 1622 1601 1612 1620 1617 1618 1597 1612 1614 1624
                     
Szövegértés                    
6. Zomba 1537 1538 1631 1710 1564 1438 1491 1545 1467 1492
6. Községi 1422 1408 1412 1428 1430 1424 1425 1434 1429 1439
6. Országos 1483 1465 1472 1497 1481 1488 1494 1503 1492 1499
                     
8. Zomba 1589 1682 1687 1686 1654 1571 1558 1566 1583 1609
8. Községi 1524 1513 1494 1493 1497 1494 1499 1503 1530 1542
8. Országos 1583 1577 1567 1555 1557 1567 1568 1571 1602 1608

d. a tanulók le és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos eredménye

Megnevezés

2017-2018.

tanév/fő

2018-2017.

tanév/fő

2019-2020.

tanév/fő

2020-2021.

 tanév/fő 

2021-2022.

 tanév/fő 

Évismétlők összesen:

1

2

1

3

7

ebből:

Eredménytelen osztályozó vizsgát tett

1

2

1

0

0

ebből

Hiányzás miatt

1

2

1

3

5

Magántanuló

0

0

0

0

0

e. a tanórán kívüli foglalkozások igénybevételének lehetősége

Házirend 10.

Az iskola a tanulók számára – a tanórai foglalkozások mellett –az alábbi tanórán kívüli foglalkozásokat szervezi:

  • Napközi otthon, tanulószoba. A közoktatási törvény előírásainak megfelelően, – ha a szülők igénylik – az iskolában tanítási napokon a délutáni időszakban az első-hatodik évfolyamon napközi otthon, és tanulószoba működik. A tanítási szünetekben a munkanapokon – igény esetén – összevont napközis csoport üzemel, ha ezt olyan tanulók szülei igénylik, akiknek otthoni felügyelete nem megoldott.

  • Diákétkeztetés. A napközi otthonba felvett tanulók napi háromszori étkezésben (tízórai, ebéd, uzsonna) részesülnek. A napközibe nem járó tanulók számára – igény esetén – az iskola ebédet (menzát) biztosít. Az iskola fenntartója által megállapított étkezési térítési díjat csekken kell a határidőig befizetni.

  • Tehetséggondozó, felzárkóztató és egyéni foglalkozások. Az egyéni képességek minél jobb kibontakoztatását, a tehetséges tanulók gondozását, valamint a gyengék felzárkóztatását az egyes szaktárgyakhoz kapcsolódó tanórán kívüli tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások, korrepetálások segítik.

  • Iskolai sportkör. Az iskolai sportkör tagja az iskola minden tanulója. Az iskolai sportkör sportcsoportjainak foglalkozásai a tanórai testnevelési órákkal együtt biztosítják a tanulók mindennapi testedzését, valamint a tanulók felkészítését a különféle sportágakban az iskolai és iskolán kívüli sportversenyekre.

  • Szakkörök. A különféle szakkörök működése a tanulók egyéni képességeinek fejlesztését szolgálja. A szakkörök jellegüket tekintve lehetnek művésziek, technikaiak, szaktárgyiak, de szerveződhetnek valamilyen közös érdeklődési kör, hobbi alapján is. A szakkörök indításáról – a felmerülő igények és az iskola lehetőségeinek figyelembe vételével – minden tanév elején az iskola nevelőtestülete dönt. Szakkör vezetését – az iskola igazgatójának megbízása alapján – olyan felnőtt is elláthatja, aki nem az iskola dolgozója.

  • Versenyek, vetélkedők, bemutatók. A tehetséges tanulók továbbfejlesztését segítik a különféle (szaktárgyi, sport, művészeti stb.) versenyek, vetélkedők, melyeket az iskolában évente rendszeresen szervezünk. A legtehetségesebb tanulókat az iskolán kívüli versenyeken való részvételre is felkészítjük.

  • Erdei iskola. A nevelési és a tantervi követelmények teljesítését segítik a táborszerű módon, az iskola falain kívül szervezett, több napon keresztül tartó erdei iskolai foglalkozások, melyeken főleg egy-egy tantárgyi téma feldolgozása történik. A részvétel, mint tanítási napon szervezett ingyenes foglalkozáson kötelező.

  • Múzeumi, kiállítási, könyvtári és művészeti előadáshoz kapcsolódó foglalkozás. Egy-egy tantárgy néhány témájának feldolgozását, a követelmények teljesítését segítik a különféle közművelődési intézményekben, illetve művészeti előadásokon tett csoportos látogatások. A tanulók részvétele ezeken a foglalkozásokon – ha az tanítási időn kívül esik és költségekkel jár – önkéntes. A felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.

  • Szabadidős foglalkozások. A szabadidő hasznos és kulturált eltöltésére kívánja a nevelőtestület a tanulókat azzal felkészíteni, hogy a felmerülő igényekhez és a szülők anyagi helyzetéhez igazodva különféle szabadidős programokat szervez (pl.: túrák, kirándulások, táborok, színház- és múzeumlátogatások, klubdélutánok, táncos rendezvények stb.). A tanulók részvétele a szabadidős rendezvényeken önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.

  • Iskolai könyvtár. A tanulók egyéni tanulását, önképzését a tanítási napokon látogatható iskolai könyvtár segíti.

  • Az iskola létesítményeinek, eszközeinek egyéni vagy csoportos használata. A tanulók igényei alapján az iskola igazgatójával történt előzetes megbeszélés után lehetőség van arra, hogy az iskola létesítményeit, illetve eszközeit (pl.: sportlétesítmények, számítógépek stb.) a tanulók – tanári vagy az intézményegység vezető által kijelölt személy felügyelete mellett – egyénileg vagy csoportosan használják.

  • Hit- és vallásoktatás. Az iskolában a területileg illetékes, bejegyzett egyházak – az iskola nevelő és oktató tevékenységétől függetlenül – hit- és vallásoktatást szervezhetnek. A hit- és vallásoktatáson való részvétel a tanulók számára önkéntes.

f. a hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályozása

Helyi Pedagógiai program 2.11.1:

A házi feladatok legfontosabb funkciója a tanórán feldolgozott tananyaghoz kapcsolódó gyakorlás (készség- és képességfejlesztés), valamint a tananyaghoz kapcsolódó ismeretek megszilárdítása. Az első-negyedik évfolyamon a tanulók hétvégére (szombatra, vasárnapra), valamint a tanítási szünetek idejére nem kapnak sem szóbeli, sem írásbeli házi feladatot. Az ötödik-nyolcadik évfolyamon a tanulók a tanítási szünetek idejére – a szokásos (egyik óráról a másikra esedékes) feladatokon túl – nem kapnak sem szóbeli, sem írásbeli házi feladatot.

A tanulók eredményes felkészülésének érdekében egy tanítási napon belül egy-egy osztállyal legfeljebb kettő témazáró, illetve félévi vagy év végi felmérő dolgozatot lehet íratni.

g. az osztályozó vizsgák tantárgyi és évfolyamonkénti követelményei

Minden vizsgatantárgy követelményei azonosak az adott évfolyam adott tantárgyának az intézmény helyi tantervében található követelményrendszerével.

Vizsgatárgyak részei

·         Irodalom                             írásbeli + szóbeli vizsga

·         Magyar nyelvtan             írásbeli + szóbeli vizsga

·         Történelem                       írásbeli + szóbeli vizsga

·         Idegen nyelv                    írásbeli + szóbeli vizsga

·         Matematika                      írásbeli + szóbeli vizsga

·         Fizika                                    írásbeli + szóbeli vizsga

·         Földrajz                               írásbeli + szóbeli vizsga

·         Biológia                               írásbeli + szóbeli vizsga

·         Informatika                                     gyakorlati  vizsga

·         Kémia                                    írásbeli + szóbeli vizsga

·         Testnevelés                                     gyakorlati vizsga

A tanulónak osztályozó vizsgát kell tenni:

  • ha felmentették a tanórai foglalkozásokon való részvétele alól, (magántanuló)

  • ha engedélyezték, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben vagy az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget,

  • ha a tanulónak egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása együttesen kétszázötven tanítási órát meghaladja,

  • egy adott tantárgyból a tanítási órák harminc százalékát meghaladja és emiatt a tanuló teljesítménye tanítási év közben nem volt érdemjeggyel értékelhető.

A tanulónak különbözeti vizsgát kell tenni, ha iskolánkba iratkozik és korábban eltérő tantervű iskolába járt, nem tanult olyan tantárgyat, melyet mi tanítunk.

A tanuló javítóvizsgát tehet ha, a tanév végén – legfeljebb három tantárgyból – elégtelen osztályzatot kapott, ill. ha az osztályozó vizsgáról, a különbözeti vizsgáról számára felróható okból elkésik, távol marad, vagy a vizsgáról engedély nélkül eltávozik.

Független vizsgabizottság előtt tett vizsga:

A tanuló amennyiben a tanév végén valamely tantárgyból /tantárgyakból megbukott, és javítóvizsgát tehet, a bizonyítvány átvételét követő tizenöt napon belül kérheti, hogy a javítóvizsgát független vizsgabizottság előtt tehesse le

A magántanuló által teljesítendő osztályozó vizsga tantárgyai:

  • 1-3. évfolyam: magyar nyelv és irodalom, matematika, környezetismeret, nemzetiségi nyelv,

  • 4. évfolyam: magyar nyelv és irodalom, matematika, környezetismeret; nemzetiségi nyelv, idegen nyelv,

  • 5-6. évfolyam: magyar irodalom, magyar nyelvtan, történelem, matematika, természetismeret; nemzetiségi nyelv, idegen nyelv,

  • 7-8. évfolyam:  magyar irodalom, magyar nyelvtan, történelem, matematika, fizika, biológia, kémia, földrajz, nemzetiségi nyelv, idegen nyelv.

Az iskola igazgatója határozatban közli a szülővel az osztályozó vizsga időpontját, a vizsga előtt legalább egy hónappal. A tanuló a kézhezvételtől számítva három napon belül írásban jelentkezik a vizsgára, az igazgatónak címzett kérelemmel.

A követelmények kritériumait az 1. sz. függelék tartalmazza a pedagógiai programban megjelölt kerettantervnek megfelelően, a választott tankönyvhöz kapcsolódó tanmenet követelményei alapján.

1. sz. Függelék

Az egyes tantárgyak esetében az alábbi szintekhez igazodóan kell értékelni:

Az érdemjegy kialakítása területenként és szintenként az alábbiak figyelembe vételével történik:

  • 4-5 az érdemjegy az előadás módjától függően

  • 2-3 az érdemjegy az előadás módjától, és a segítség mértékétől függően

  • 1 az érdemjegy.

Magyar nyelv és irodalom

Olvasástechnika

Hangos olvasása folyamatos, hibátlan és kifejező.
Hangos olvasása jó ütemű, szinte hibátlan.
Hangos olvasása még nem megfelelő ütemű.

Olvasás-szövegértés

Az olvasott szövegekre vonatkozó kérdésekre önállóan, pontosan tud válaszolni.
Az olvasott szövegekre vonatkozó kérdésekre általában jól válaszol.
Az olvasott szövegekre vonatkozó kérdésekre legtöbbször csak segítséggel tud válaszolni.

Írástechnika

Írása mindig tetszetős, szabályos vonalvezetésű, a betűarányokat pontosan megtartja.
Írását általában szabályos betűformák jellemzik, külalakja rendezett.
Jobban kellene ügyelnie a betűk megformálására és a külalakjára is.

Íráskészség/fogalmazás

Az írásbeli feladatokat általában segítség nélkül, hibátlanul oldja meg.
Az írásbeli feladatokat általában hiba nélkül meg tudja oldani.
Az írásbeli feladatok megoldásához gyakran van szüksége tanári segítségre.

Nyelvtani ismeretek

A nyelvtani fogalmakat hibátlanul felismeri és alkalmazza.
A nyelvtani fogalmakat többnyire felismeri, és alkalmazni tudja.
A nyelvtani fogalmakkal kapcsolatos ismeretei több területen is hiányosak.

Helyesírás

Bármilyen írásbeli feladatot helyesírási hiba nélkül meg tud oldani.
Írásbeli feladatait általában helyesírási hiba nélkül megoldja.
Írásbeli munkáiban még sok a helyesírási hiba, e téren sokat kell fejlődnie.

Szókincs

Szókincse sok témakörben igen változatos, kifejező és árnyalt.
Szókincse életkorának megfelel.
Szókincse néhány témakörben nem elég tág, olvasással fejleszteni kell.

Memoriterek ismerete

A megtanult műveket mindig hibátlanul el tudja mondani.
A megtanult műveket legtöbbször hibátlanul el tudja mondani.
A feladott műveket pontosabban kellene megtanulnia.

Matematika

Számtani ismeretek

Számtani ismeretei a tanult számkörben pontosak, azokat hibátlanul alkalmazza.
Számtani alapismeretei a tanult számkörben általában pontosak, azokat alkalmazni is tudja.
Számtani ismeretei hiányosak, több témakörben bővíteni kell őket.

Műveletvégzés

A számtani műveleteket szóban és írásban is hibátlanul végzi.
A számtani műveleteket szóban és írásban is általában hibátlanul végzi.
A számtani műveletekben gyakran hibázik, rendszeresen gyakorolnia kell.

Problémamegoldó képesség

A matematikai problémákat és a lehetséges megoldási módokat nagyon könnyen felismeri.
A matematikai problémákat többnyire felismeri, és megoldási módot is tud adni.
A matematikai problémákat nehezen ismeri fel, a megoldás módját is segítséggel találja meg.

Szöveges feladatok

A szöveges feladatokat helyesen értelmezi, a szükséges adatokat önállóan ki tudja gyűjteni.
A szöveges feladatokat általában tudja értelmezni, az adatokat ki tudja gyűjteni.
A szöveges feladatok értelmezésében még segítségre van szüksége, gyakorolnia kell.

Becslés

A különféle mennyiségekre vonatkozó becslései reálisak.
A különféle mennyiségekre vonatkozó becslései legtöbbször reálisak.
A mennyiségekre vonatkozó becslései gyakran nem reálisak.

Geometriai ismeretek

Geometriai ismeretei pontosak, azokat mindig jól alkalmazza.
Geometriai ismeretei általában jók, tudja alkalmazni őket.
Geometriai ismeretei néhány területes hiányosak.

Mértékváltás

A tanult mértékegységeket és mértékváltásokat hibátlanul használja.
A tanult mértékegységeket és mértékváltásokat általában hibátlanul használja.
A tanult mértékegységeket és mértékváltásokat gyakorolnia kell.

A természettudományos tárgyak, környezetismeret

Definíciók, tételek

A tanult fogalmakat ismeri, feladatmegoldásban megfelelően használja
Fogalmi ismeretei hiányosak, a feladatmegoldásba csak segítséggel tudja alkalmazni
Fogalmi ismeretei hiányosak, feladatmegoldásra nem képes.

Megfigyelés, elemzés

A tanult témákkal kapcsolatban pontosak a megfigyelései, következtetései.
A tanult témákkal kapcsolatban többnyire pontosak a megfigyelései, következtetései.
A tanult témákkal kapcsolatban még nem tud következtetéseiket levonni.

Tapasztalatok összegzése

Tapasztalatait pontosan össze tudja foglalni, megfigyelésekkel alátámasztani.
Tapasztalatait pontosan össze tudja foglalni.
Tapasztalatait nem tudja összefoglalni.

Élettelen természet

Ismeretei a tanult természeti jelenségekről pontosak, sokrétűek.
Ismeretei a tanult természeti jelenségekről általában pontosak.
Ismeretei a tanult természeti jelenségekről hiányosak.

Élő természet

Ismeretei a tanult élőlényekről mindig pontosak.
Ismeretei a tanult élőlényekről többnyire pontosak.
Ismeretei a tanult élőlényekről hiányosak.

Az emberi élet

Az emberi test tulajdonságaival és működésével kapcsolatos ismeretei rendkívül sokrétűek.
Az emberi test tulajdonságaival és működésével kapcsolatos ismeretei általában pontosak.
Az emberi test tulajdonságaival és működésével kapcsolatos ismereteit jobban el kellene mélyíteni.

Természetvédelem

A természetvédelemmel kapcsolatos kérdésekben igen tájékozott.
A természetvédelemmel kapcsolatos kérdésekben tájékozott.
A természetvédelemmel kapcsolatos ismereteit bővíteni kell.

Rajz és vizuális kultúra

Tárgy- és környezetkultúra

A tárgyak formáját, színét, arányait részletesen tudja jellemezni.
A tárgyak formáját, színét, arányait tudja jellemezni.
A tárgyak formáját, színét, arányait kis segítséggel tudja jellemezni.

Kifejezőkészség, kreativitás

Tárgyakat, élőlényeket pontosan, részletesen tud ábrázolni.
Tárgyakat, élőlényeket, tud ábrázolni.
Tárgyak, élőlények ábrázolásához kis segítségre van szüksége.

Technikák alkalmazása

A tanult technikákat ismeri, és jó érzékkel alkalmazza a különféle feladatokban.
A tanult technikákat ismeri, és általában tudja alkalmazni.
A tanult technikák közül néhányat tud alkalmazni.

Forma- és arányérzék

Munkáit mindig jó forma- és arányérzékkel szerkeszti.
Munkáit legtöbbször jó forma- és arányérzékkel szerkeszti.
Forma és arányérzékét még fejleszteni kell.

Művek ismerete

A tanult műalkotásokat biztonsággal felismeri, és részletesen tudja elemezni.
A tanult műalkotásokat többnyire felismeri, és tudja elemezni is.
A tanult műalkotásokat nem mindig ismeri fel, az elemzésben nem elég részletes.

Ének-zene

Hangok és hangszerek

A zenei művekben hallható hangokat, hangszereket biztonsággal felismeri.
A zenei művekben hallható hangokat, hangszereket többnyire felismeri.
A zenei művekben hallható hangokat, hangszereket segítséggel tudja felismerni.

Dalismeret

A tanult dalokat többféle előadásmódban biztonsággal felismeri.
A tanult dalokat általában felismeri.
A tanult dalokat gyakran nem ismeri fel.

Éneklés

A nehezebb dalokat is önállóan, szöveg- és dallamhűen elő tudja adni.
A dalokat többnyire szöveg- és dallamhűen elő tudja adni.
A dalok előadásában segítségre szorul.

Dallamolvasás, -írás

A nehezebb dallamokat is pontosan el tudja olvasni, és le tudja írni.
A dallamokat általában el tudja olvasni, és le tudja írni.
A dallamok olvasásában és olvasásában tanári segítséget igényel.

Ritmusolvasás és –írás

A dalok ritmusát pontosan el tudja olvasni, és le tudja írni, illetve hangoztatni.
A dalok ritmusát általában el tudja olvasni, és le tudja írni és hangoztatni.
A dalok ritmusának olvasásában és olvasásában még bizonytalan.

Technika és életvitel

Anyagok ismerete

A tanult anyagok tulajdonságait, felhasználásuk módját pontosan ismeri.
A tanult anyagok tulajdonságait, felhasználásuk módját többnyire ismeri.
A tanult anyagok tulajdonságairól, elhasználásuk módjáról tájékozottabbnak kell lennie.

Tervezés, mérés

Munkáját mindig pontos, precíz tervezéssel és méréssel készíti elő.
Munkáját általában pontos tervezéssel és méréssel készíti elő.
Munkáit pontosabb tervezéssel és méréssel kell előkészítenie.

Elkészült munkák

Elkészült munkái mindig igényesek, tetszetősek.
Elkészült munkái általában tetszetősek.
Elkészült munkái néha kicsit elsietettek, kiigazításra szorulnak.

Testnevelés és sport

Rendgyakorlatok

A tanult rendgyakorlatokat (sorok, lépéstartás, stb.) pontosan, fegyelmezetten végzi.
A tanult rendgyakorlatokat (sorok, lépéstartás, stb.) többnyire pontosan végzi.
A tanult rendgyakorlatokat (sorok, lépéstartás, stb.) nem mindig végzi pontosan.

Gimnasztika

A gimnasztikai gyakorlatokat utánzással és utasításra is pontosan végzi.
A gimnasztikai gyakorlatokat utánzással és utasításra is általában el tudja végezni.
A gimnasztikai gyakorlatokat néha kissé pontatlanul végzi.

Futás

Futása kitartó, robbanékony és lendületes.
Futása általában kitartó.
Futása lehetne kitartóbb és lendületesebb.

Mozgás

Mozgása mindig lendületes, jól koordinált, reakciója gyors.
Mozgása legtöbbször jól koordinált, reakciója többnyire jó.
Mozgása időnként kicsit koordinálatlan, reakciója nem túl gyors.

Sportjátékok

A játék során nagyon motivált, a szabályokat betartja, magatartása sportszerű.
A játék során motivált, a szabályokat igyekszik betartani.
A játék során néha nem túl motivált, néha megfeledkezik a szabályokról.

Nemzetiségi nyelv

Beszédértés

A tanár instrukciókat és a hallott idegen nyelvű szöveget pontosan megérti.
A tanár instrukciókat és a hallott idegen nyelvű szöveget általában megérti.
A tanár instrukciókat és a hallott idegen nyelvű szöveget még nem pontosan érti meg.

Beszédkészség

A tanult fordulatokat, kifejezéseket pontosan tudja használni.
A tanult fordulatokat, kifejezéseket többnyire tudja használni.
A tanult fordulatokat, kifejezéseket meg nem tudja pontosan használni.

Szókincs

A tanult témakörökhöz kapcsolódó szókincse pontos, kifejező.
A tanult témakörökkel kapcsolatban legtöbbször odaillő szavakat használ.
A tanult témakörökkel kapcsolatos szókincse hiányos.

Olvasott szöveg értése

Az olvasott szövegek lényegét önállóan kikövetkezteti, megérti.
Az olvasott szövegek lényegét kis segítséggel megérti.
Az olvasott szövegek lényegét csak tanári segítséggel érti meg.

Kultúraismeret

A célnyelvi ország kultúrájáról sokféle ismerettel rendelkezik.
A célnyelvi ország kultúrájáról általában rendelkezik ismeretekkel.
A célnyelvi ország kultúrájáról kevés ismerettel rendelkezik.

Informatika

Informatikai eszközök

A fontosabb számítógépes eszközöket ismeri, és sokrétűen használni is tudja.
A fontosabb számítógépes eszközöket többnyire ismeri és használni is tudja.
A számítógépes eszközözök közül csak néhányat ismer, használatukban még bizonytalan.

Alkalmazói ismeretek

Sokféle rajzos, szöveges dokumentumot létre tud hozni, a számítógépen.
Néhány egyszerűbb rajzos, szöveges dokumentumot létre tud hozni a számítógépen.
A különféle rajzos, szöveges dokumentumok létrehozását még gyakorolnia kell.

Algoritmizálás

Egyszerűbb algoritmusokat pontosan fel tud ismerni, és meg tud fogalmazni.
Egyszerűbb algoritmusokat általában fel tud ismerni, és többnyire meg tud fogalmazni.
Egyszerűbb algoritmusok felismeréséhez segítségre van szüksége.

Könyvtári informatika

Az iskolai könyvtárban a katalógus segítségével könnyen tájékozódik.
Az iskolai könyvtárban a katalógus segítségével legtöbbször eligazodik.
Az iskolai könyvtárban segítséggel tájékozódik.

h. az iskolai osztályok, és a tanulók osztályonkénti száma

2021-2022. tanév

osztályok osztályfőnök létszám
1. osztály Illés Csilla 15
2. osztály Häckl Lászlóné 29
3. osztály Törökné Horváth Edit 15
4. osztály Zöld-Kerner Nikoletta 29
5.a osztály Rózsa Aliz Zsuzsanna 16
5.b osztály Tóth Csilla 14
6. osztály Mátis Éva 26
7. osztály Kőszegi Andrea 24
8.a osztály Szilágyi Hedvig 15
8.b osztály Hajas Zoltán 20

 

 


(5) Az alapfokú művészeti iskola közzétételi lista további tartalma

a. betöltött munkakörök szerint a pedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége

1 fő néptánc szakos táncpedagógus (táncművészeti főiskolai végzettség)

b. a nevelő oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképesítése

Nincs ilyen dolgozó

c. az alapfokú, továbbképző évfolyamok száma

Alapfokú művészetoktatás 1-6. évfolyamon:

1.évfolyam 1 osztály
2.évfolyam 1 osztály
3-4. évfolyam összevont 1 osztály
5-6. évfolyam összevont 1 osztály

d. az országos, nemzetközi és egyéb szakmai bemutatókon, rendezvényeken, versenyeken, fesztiválokon, kiállításokon való részvételt

Nem vett részt

e. a megyei, területi szakmai bemutatókon, versenyeken elért eredmények

Nem vett részt

f. az alapfokú művészeti iskola rendezvényei, hagyományai

Vizsga félévkor, és év végén.
Évzáró bemutató műsor az 1-6. évfolyam valamennyi csoportjával itt tekinthető meg
Nyári egyhetes, napközis jellegű tánctábor.

g. a helyi kulturális életben történő szerepvállalás

Fellépések a beiskolázási körzet településeinek szüreti felvonulásain itt tekinthetők meg
Fellépések a falunapon itt tekinthetők meg

h. Művészeti áganként a csoportok száma, és a csoportok tanulólétszáma

Táncművészet, néptánc

Évfolyamok 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Osztályok

1

1

1

1

Tanulók száma

15

26

13

10

9

11

84